5 filmer vi önskar att vi kunde glömma
Precis som en punkt, när jag säger 5 filmer som vi önskar att vi kunde glömma, är det inte för att jag vill uppleva dem igen, det är rakt av för att de är hemska filmer på sitt eget sätt, och inte något jag vill fläcka mina ögon, öron eller sinne med igen.
5. X-Men Origins: Wolverine (2009)
En av två lika kända superhjälteposter på den här listan, den första solofilmen för Wolverine var dålig av många anledningar, oavsett om det är för den fruktansvärda berättelsen som spelar förödelse med den redan leriga X-Men-tidslinjen, de dåliga specialeffekterna eller den nästan stötande gestaltningen av Deadpool, innan han tack och lov hans mycket bättre och mer trogna framträdande i sin egen film några år senare. Ytterligare en dålig uppföljare följde innan vi blev mycket bättre Logan, vilket gjorde upp för karaktärens dåliga soloutgångar åren innan.
4. Twilight (2008)
Förmodligen en självklar post i min lista över 5 filmer vi önskar att vi kunde glömma, vi kommer att ignorera det uppenbara hatet mot filmen för en sekund, eftersom det har blivit lätt. en populär sak att göra för att hata på filmen och franchisen som helhet, så det här handlar bara om den första filmen, den enda jag har sett. Med sitt träskådespeleri, dåliga tempo och gnistrande vampyrer skulle jag inte klaga på att filmen glöms bort från historien, och det är aldrig ett gott tecken när huvudrollsinnehavaren offentligt slår och tar avstånd från filmen, som Robert Pattinson har gjort.
3. The Happening (2008)
Ett av de många bidragen till M. Night Shyamalans filmografi hade en tillräckligt bra premiss med en fruktansvärd klimax/twist eller överlag dåligt utförande, Händelsen är enligt mig hans sämsta. Hela filmen som vi förleds att tro att människor tar livet av sig utan någon urskiljbar anledning, och mysteriet med varför är det som får oss att fortsätta titta tills vi sedan får veta att det faktiskt är växter... växter som skickar sina feromoner i en samordnad attack mot mänskligheten,
Relaterad: Ranking M. Night Shyamalans filmer från sämsta till bästa
2. Brandvägg (2006)
En film med skådespelarkotletter av Harrison Ford och Paul Bettany måste väl vara bra? Uppenbarligen inte. Fords familj blir kidnappad av Bettanys 'kriminella hjärna', i ett försök till honom att hjälpa till i deras försök att stjäla 100 miljoner dollar. Jag har i stort sett bara beskrivit hela filmen i en mening, och den är fortfarande mer konkretiserad än den slutliga filmen var. Uppenbarligen inget annat än en lönecheck för de två skådespelarna, det kommer inte att vara en väl ihågkommen del av någon av deras filmografi.
1. Green Lantern (2011)
Nummer ett på min lista över 5 filmer vi önskar att vi kunde glömma, med Ryan Reynolds i huvudrollen i den andra av hans hemska serietidningsdelar, Grön lykta är en annan film från den här listan som är en del av popkulturen av alla fel anledningar. Den fruktansvärda CGI:n, den otroligt corny dialogen och helt enkelt en inte särskilt trogen bearbetning av källmaterialet gör inte till en bra film alls. Stjärnan själv har flera gånger hånat sitt eget arbete, från hans senaste tweet efter släppet av Zack Snyders Justice League, hans subtila gräver på det flera gånger under de två Deadpool filmer, eller bara några av de saker han har sagt under intervjuer om det. Det är rimligt att säga att detta inte kommer in i några tidskapslar för bevarandet av filmkonsten snart.
Det är mina 5 filmer vi önskar att vi kunde glömma, men vilka skulle dina 5 vara? Vilka uppenbara och uppenbara poster missade jag?
Följ oss för mer underhållning Facebook , Twitter , Instagram , och Youtube.